Nejnižší cena za část obchvatu Českých Budějovic je 3,9 miliardy Kč

Nejnižší cena za část obchvatu Českých Budějovic je 3,9 miliardy Kč

7.8. - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dostalo čtyři nabídky na stavbu části obchvatu Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3. Nejnižší cenu za úsek Hodějovice - Dolní Třebonín dlouhý 12,5 kilometru nabídlo italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC IC İçtaş, 3,94 miliardy Kč. Pro tento úsek ještě nemá ŘSD stavební povolení. Cena je v rozhodování důležitá z 90 procent. Začátkem srpna to řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Druhou nejnižší cenu nabízí italská firma Salini Impregilo společně s českou společností Doprastav, 5,8 miliardy Kč. Třetí co do výše ceny je česká firma Porr, nabídla 6,12 miliardy Kč. Nejvyšší cenu nabízí sdružení firem Eurovia, Metrostav, Strabag a Swietelsky, 6,16 miliardy Kč, uvedla ŘSD ve zprávě pro média. Předpokládaná cena podle projektu ŘSD byla 5,95 miliardy Kč. Obchvat Českých Budějovic chce ŘSD začít stavět ještě letos.

"Cena je (v rozhodování) 90 procent, záruka stavby je deset procent. Ale záruku stavby nabídli všichni 120 měsíců, deset let. Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a doporučí uchazeče, se kterým by měl zadavatel uzavřít smlouvu. Konkrétní termín zahájení je závislý na případných námitkách ze strany neúspěšných uchazečů k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," řekl Jan Studecký.

Do konce srpna mohou firmy podávat nabídky v druhém kole výběrového řízení na stavbu dalšího úseku obchvatu Budějovic, úseku Úsilné-Hodějovice, který je dlouhý 7,1 kilometru. Vítěze by ŘSD mělo vybrat v září, řekl Jan Studecký.

Stavba obchvatu Budějovic za 12,8 miliardy Kč bude součástí dálnice D3. Pro úsek Úsilné-Hodějovice, kde je vykoupeno 100 procent pozemků, má již ŘSD obě potřebná stavební povolení na hlavní trasu. Na úsek Hodějovice - Dolní Třebonín, kde je jeden pozemek ve vyvlastňovacím řízení, potřebuje ŘSD jedno stavební povolení na hlavní trasu, to zatím nemá.

Italské firmy se zatím podílí jen na modernizaci D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Italsko-česko-kazazšské sdružení má ale podle ŘSD na úseku dlouhém 13,6 kilometru velké zpoždění. Sdružení tvoří italská firma Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a česká stavební společnost Geosan Group. Jde o zakázku za 1,75 miliardy Kč, ŘSD připravuje sankce v desítek milionů Kč.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD loni v říjnu. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy, první řidiči by po ní měli projet v červnu 2019. Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem ŘSD připravuje dokumentaci EIA, vykupuje pozemky.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.

čtk

spinner