Modernizace koridorů

Na jihu se začaly opravovat další dva úseky železničního koridoru

Na jihu se začaly opravovat další dva úseky železničního koridoru

SOBĚSLAV (11.7.) – Výjimečné slavnostní zahájení další části modernizace čtvrtého tranzitního železničního koridoru z Prahy do jižních Čech se uskutečnilo v železniční stanici Soběslav. Připíjelo se totiž hned dvěma stavbám najednou: modernizacím úseků Ševětín – Horusice a Veselí nad Lužnicí – Soběslav. Cestující se mohou těšit nejen na zvýšení traťové rychlosti, ale i pohodlí a bezpečnosti. Investorem obou staveb je státní organizace Správa železniční dopravní cesty.

Mezi nejdůležitější přínosy obou projektů patří přidání druhé koleje tam, kde dosud chyběla, a především pak navýšení traťové rychlosti až na 160 km/h. Občané Soběslavi se díky modernizaci dočkají kompletní rekonstrukce nádraží. Stavbaři pro ně vybudují jedno ostrovní a jedno vnější nástupiště, podchod se schodišti a výtahy a také novou technologickou budovu. Dílčí úpravy čekají také železniční stanice Dynín a Horusice.

„Na jihočeském koridoru jsme v poslední době zahájili hned několik modernizací, takže v současnosti na něm probíhají velmi rozsáhlé stavební práce. Věřím, že cestující nám odpustí dočasné nepohodlí, protože výsledek bude stát za to. Zatímco dnes se jezdí z Prahy do Českých Budějovic za zhruba dvě a půl hodiny, už za dva roky to bude pouhých 90 minut. Železnice se tak stane i v tomto regionu vážným konkurentem silniční dopravy,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V traťovém úseku mezi Ševětínem a Horusicemi o délce 4,5 kilometru se v rámci rekonstrukce mostů přihlédne k potřebám životního prostředí. Stavbaři upraví migrační prostupy pod dráhou a vybudují velký mostní objekt pro křížení biokoridoru u Horusických blat.

Součástí výstavby na 6,5 kilometru dlouhém úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Soběslaví bude také posílení bezpečnostních prvků. Stávající železniční přejezdy boudou zrušeny nebo nahrazeny mimoúrovňovým křížením. Výjimku tvoří přejezd u zastávky Řípec-Dráchov, který zůstane po dokončení stavby provizorně zachován. Stavební práce dále zahrnují modernizaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, dispečerské řídicí techniky a trakčního vedení.

Modernizace úseku Ševětín – Horusice za 997 486 381 Kč je spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, a to ve výši 655 442 661 Kč. Zbývající finanční prostředky z národních zdrojů poskytne Státní fond dopravní infrastruktury. Stavební práce začaly již v dubnu a měly by být dokončeny do konce roku 2015.

Také modernizace úseku Veselí nad Lužnicí – Soběslav za 1 550 469 416 Kč je finančně podpořena Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava, kdy příspěvek EU bude činit až 773 784 686 Kč. Zbývající finanční prostředky z národních zdrojů poskytne Státní fond dopravní infrastruktury. Samotné stavební práce začaly letos v březnu a měly by být dokončeny do srpna příštího roku.

(tj)

spinner