Ministerstvo dopravy vydalo stavební povolení na úsek D35 Ostrov - Vysoké Mýto

Ministerstvo dopravy vydalo stavební povolení na úsek D35 Ostrov - Vysoké Mýto

20.3. - Ministerstvo dopravy vydalo stavební povolení na úsek dálnice D35 Ostrov - Vysoké Mýto. Stavba v délce sedm kilometrů je rozdělena na dva úseky. Na tunel Homole již bylo vyhlášeno výběrové řízení na zhotovitele, na zbytek trasy chce Ředitelství dálnic a dálnic (ŘSD) vypsat soutěž ve druhém čtvrtletí, uvedl dnes na twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Tunel budou tvořit dvě jednosměrné tunelové trouby o délkách 525 a 569 metrů, částečně se budou hloubit, zčásti razit ve skále. Oba tubusy budou propojeny dvojící průchozích propojek, každá bude dlouhá 17,5 metru. Výška nadloží v raženém úseku se pohybuje od 8,5 do 24 metrů. Tunel bude pod frekventovanou silnici I/17 z Chrudimi.

Vystupující lem portálů tunelu bude proveden v bílém pohledovém betonu. Na západní straně vznikne samostatný provozně-technický objekt jednoduchého kvádrového tvaru s bílou omítkou. Oplechování, ostatní ocelové části jako vrata, rámy otvorů a ventilační mřížky budou v šedém provedení. Součástí stavby jsou také plochy před portály pro případ nutnosti zásahu složek integrovaného záchranného systému se služebními sjezdy. Náklady se odhadovaly na 2,46 miliardy korun bez DPH.

Úsek Ostrov - Vysoké Mýto bude obsahovat šest mostních staveb, zahrnuje i úpravy a přeložky ostatních komunikací a protihlukové stěny. Do provozu by měl být uveden v roce 2026, projektová cena stavby činí 2,034 miliardy korun bez DPH. Trasu stavby již začali zkoumat archeologové, pracuje se také na přeložce plynovodu.

Navazující úsek D35 Vysoké Mýto - Džbánov, který vytvoří obchvat Mýta, by se měl začít stavět letos. Téměř na šesti kilometrech silnice budou dvě mimoúrovňové křižovatky, 11 mostů a nadjezdů. Součástí je i několik přeložek silnic. Náklady ŘSD předpokládá ve výši 2,5 miliardy korun bez DPH.

Ještě v letošním roce chce ŘSD zahájit stavbu téměř 12 kilometrů dlouhého úseku mezi Janovem a Opatovcem. Nejvýhodnější nabídku podalo sdružení společností MI Roads a Doprastav, cena 2,540 miliardy korun bez DPH představuje asi 73 procent předpokládaných nákladů.

V Pardubickém kraji je v provozu více než 30 kilometrů dálnice D35. Naposledy se loni 22. prosince otevřel úsek z Časů do Ostrova na Chrudimsku, který měří 14,7 kilometru. Připravují se další úseky od Ostrova kolem Vysokého Mýta, Litomyšle a Moravské Třebové až do Mohelnice na Olomoucku.

(čtk)

Mapa: ŘSD

spinner