Karel Havlíček zruší zakázku na supervizora mýta, svěří ji Cendisu

Karel Havlíček zruší zakázku na supervizora mýta, svěří ji Cendisu

3.2. - Ministerstvo dopravy zastaví zakázku na supervizora mýtného systému, kterou původně získala společnost CGI. Kontrolu mýta stát nejspíš svěří státnímu podniku Cendis. Na twitteru to včera večer oznámil ministr dopravy Karel Havlíček. Podle něj tím stát ušetří. Zakázku v týdnu posvětil antimonopolní úřad.

Nezávislý auditor vykonává expertní kontrolu dat o provozu vozidel v mýtném systému. Podle výsledků měření pak následně stanovuje účinnost mýta, v rámci kterého se vybere zhruba miliarda Kč měsíčně.

„Po ukončení tendru na dálniční známky jsem dal pokyn rovněž k zastavení zakázky na supervizora mýtného systému, který měla získat CGI. Službu pro ŘSD může dělat státní CENDIS, který je pod resortem dopravy. Ušetříme desítky milionů a audit mýta bude mít stát pod větší kontrolou,“ tweetnul Karel Havlíček.

V tendru na auditora mýta zvítězila společnost CGI s nabídkou 215 milionů Kč na deset let. CGI, která byla supervizorem mýta i u předchozího systému, v soutěži porazila společnost Kapsch. Ta si na podmínky soutěže stěžovala u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Její námitky však v týdnu předseda úřadu Petr Rafaj zamítl. Stát tak mohl podepsat smlouvu s vítězem tendru. To se však nakonec zřejmě nestane.

O svěření role supervizora mýtného systému Cendisu bez výběrového řízení uvažoval už Havlíčkův předchůdce Vladimír Kremlík. Ministerstvo dopravy však tuto možnost mělo připravovat pouze pro případ, že by ÚOHS soutěž zrušil. Cendis na svých webových stránkách uvádí, že je připraven převzít roli supervizora nad elektronickým mýtem.

Cendis zřídilo Ministerstvo dopravy pro své vlastní účely v roce 2015. Podnik mu poskytuje zejména organizační, technické a procesní poradenství související s dopravně-správními agendami. Drtivá většina činností, které podnik vykonává, je určeno právě pro ministerstvo.

Od prosince loňského roku funguje výběr mýta prostřednictvím satelitní technologie. Provozuje jej konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF podnikatele Petra Kellnera a slovenské SkyToll, které zvítězilo s nabídkou 10,75 miliardy Kč za desetiletý provoz systému. Systém nahradil dosavadní mikrovlnnou technologii firmy Kapsch.

(čtk)

Foto: CzechToll

spinner