Firmy, jež staví část dálnice D3 u Hodějovic, mají zpoždění

Firmy, jež staví část dálnice D3 u Hodějovic, mají zpoždění

17.7. - Italsko-slovenské sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, které staví za sedm miliard Kč část dálnice D3 Hodějovice - Třebonín, se na stavbě dostalo do téměř třítýdenního zpoždění. Zdržení se týká dokumentace stavby. Firmy na popud Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) předložily nový harmonogram, který dodržují a zpoždění dohánějí. Uvedl to mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Stavba dálničního úseku dlouhého 12,5 kilometru, který bude součástí obchvatu Českých Budějovic, by měla být hotová v létě 2022.

S italskou firmou Salini Impregilo ukončilo spolupráci letos v březnu Slovensko kvůli pomalému postupu stavebních prací na úseku dálnice D1 na severu země, včetně rozestavěného tunelu. Firma tam stavěla v konsorciu se slovenskou společností Dúha, byla dlouhodobě ve skluzu.

Zpoždění na úseku D3 zjistilo ŘSD při posledním kontrolním dni. "Nejednalo se o stavební zpoždění, ale o zpoždění v úkolech, které jsou úvodní pro zahájení stavby, především tam bylo zdržení v předání a schválení realizační dokumentace stavby. My jsme je velmi důrazně vyzvali, aby nám předložili harmonogram, který to zdržení napraví, ten nám předložili, my jsme ho schválili. V tuhle chvíli ho kontrolujeme a oni ten opravený harmonogram plní," řekl Jan Rýdl.

Mluvčí ŘSD Jan Studecký uvedl, že stát teď s firmami schvaluje materiály, subdodavatele a technologické předpisy ke stavbě. Hotový je provizorní most přes řeku Malši, dělají se plošné sanace, vrtají štěrkové piloty. "Harmonogram stavby je upravován dle aktuálně provedených prací a stále drží stejný termín zprovoznění stavby v roce 2022," uvedl Jan Studecký. ŘSD již dříve uvedlo, že stavbu kontroluje i pomocí dronů.

Obchvat Českých Budějovic se začal stavět letos na jaře, hotový má být v září 2022. Tvoří ho 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné-Staré Hodějovice za 5,28 miliardy Kč a úsek Hodějovice-Třebonín.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru otevřelo ŘSD na konci června. Na jaře 2020 chce stát zprovoznit další část D3 Ševětín-Borek dlouhou 10,6 kilometru s náklady 933,2 milionu bez DPH.

K hranicím s Rakouskem by měla být D3 hotová na přelomu let 2024 a 2025. D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je 58 kilometrů.

(čtk)

Foto: LAN

spinner