Mezinárodní poštovní unie

Mezinárodní doručování pro internetové obchody přinese růst

Mezinárodní doručování pro internetové obchody přinese růst

Výbor pro poštovní služby Mezinárodní poštovní unie UPU schválil na svém plenárním zasedání v dubnu rezoluci vyzývající jednotlivé pracovní skupiny k urychlení práce na projektech zavádění prvků e-commerce, klíčové součásti poštovních služeb v budoucnu.

Reprezentativní poštovní fórum jednoznačně konstatovalo, že zákazníci požadují spolehlivé a jednoduché služby, přičemž nejvíce příležitostí k rozvoji skýtají služby pro doručování zásilek objednaných po internetu. Pošty mají šanci získat nové zakázky; to je podle UPU dobrá zpráva z toho důvodu, že v posledních letech soustavně klesá počet podaných dopisních zásilek. Pošty budou moci díky tomu zachovat pracovní místa, investovat do přeškolení pracovníků a vybudovat nové pozice. Podniky působící v poštovním sektoru se mohou opřít o dlouholeté zkušenosti s doručováním zásilek do domácností i malých a středně velkých firem. Podle odhadu expertů právě segment e-commerce bude patřit k důležitým faktorům rozvoje ekonomiky.

Rezoluce požaduje, aby poštovní firmy přikročily k akcím, které by plně odpovídaly potřebám trhu a požadavkům zákazníků. Mezinárodní doručování zásilek z e-shopů je stále v plenkách, nicméně potenciál k dynamickému růstu je zcela evidentní. Pracovní skupiny UPU budou hledat řešení šitá na míru e-commerce. Prvořadým úkolem je vytvoření jednoduchých mezinárodních produktů a služeb, zásadní roli přitom má zvládnutí celních procedur. Ve vysokém stadiu rozpracovanosti je projekt služeb vracení zásilek objednaných online v jiných zemích. Pošty také budou muset zapracovat na nabídce přeprav balíkových zásilek do 30 kilogramů včetně systémů sledování jejich pohybu v reálném čase a zlepšení souvisejícího zákaznického servisu.

Ačkoli se konkurence na trhu poštovních služeb stále zvyšuje, delegáti výboru pro poštovní služby UPU věří v sílu poštovního sektoru. „Nesmíme ale ztrácet čas,“ uvedl ředitel pracovní skupiny pro e-commerce Alex Nascimento. „Vzkaz od našich zákazníků zní: ,Věříme vám, ale potřebujeme lepší informace, lepší možnosti doručení a lepší ceny.‘ To vše musíme uvést na trh co nejrychleji,“ dodal Alex Nascimento.

spinner