Ing. Milan Loidl (PPL) pro DN

„Chceme být hybatelem doručování pro internetové obchody“

„Chceme být hybatelem doručování pro internetové obchody“

Logistická společnost PPL patří na českém trhu již 19 let mezi nejvýznamnější přepravce balíkových zásilek. Nejprve se soustředila na vnitrostátní balíkové přepravy na firemní adresy, postupně své služby rozšířila o přepravy na soukromou adresu a vnitrostátní paletovou přepravu. V současnosti zajišťuje v rámci ČR přepravu zásilek až do tří tun a ve spolupráci s partnerskou společností DHL přepravuje balíky do evropských zemí. V letošním roce PPL vytvořila nový koncept výdejních a podejních míst PPL ParcelShop, který nabízí širokou síť poboček po celé České republice. Ředitele PPL pro obchod a marketing Ing. Milana Loidla jsme se zeptali, jak se těší na vánoční balíkovou sezonu.

„Vzhledem k tomu, že se jedná o devatenáctou sezonu PPL, začíná to být trochu rutina. Ale vážně! Kromě standardní přípravy dopravních i lidských kapacit nás letos čeká zatěžkávací zkouška v oblasti Parcel-Shopů, kterých budeme mít už 300. Spolu s páteřní sítí našich dep a největším automatizovaným překladištěm v zemi posuneme hranici kvality zase o kus výš.“

„Čím je v letošním roce vývoj na trhu balíkových přeprav zajímavý?“

„Tak jako v celé ekonomice vidíme poměrně zásadní oživení jak v oblasti klasického B2B doručení, tak i v oblasti e-shopů. Oblast e-commerce sice roste nepřetržitě, ale v letech 2012 a 2013 byl přece jen registrován pokles dynamiky na pět až deset procent. V roce 2014 už tato oblast opět roste téměř o dvacet procent.“

„Jaké nové služby letos PPL zavedla?“

„Od ledna 2014 je PPL zařazena do nově vytvořené divize DHL Parcel Europe a v rámci této skupiny pracujeme na mnoha službách, které budou velmi brzy představeny. Letos jsme oznámili nový koncept výdejních míst PPL ParcelShop a nabídli nové možnosti pro doručení zásilek do okolních zemí právě v rámci nové divize. V oblasti paletové přepravy jsme dokončili implementaci produktu soukromá paleta, kde dnes nabízíme stejný komfort jako pro oblast balíků. Zákazník je o doručení informován, může volit doplňkové služby, jako je výnos do patra nebo odvoz starého spotřebiče.“

„Jak se rozvíjejí mezinárodní balíkové přepravy PPL?“

„Velmi dobře. Vzhledem k exportní orientaci ČR je to znát i na balíkových přepravách. Kromě B2B zásilek roste i poptávka po doručení B2C, na které se aktuálně zaměřujeme.“

„Kde vidíte největší možnosti pro rozvoj balíkových přeprav PPL?“

„Odpověď na tuto otázku je asi předvídatelná a podobná mnoho posledních let. Doručování z e-shopů a požadavky příjemců budou dominantní oblastí a PPL chce být u toho. Chceme se však soustředit nejen na to, co dnes deklaruje zákazník, ale máme v plánu se podívat více na potřeby příjemce a nabídnout službu, kterou dnes ani neumí přesně definovat nebo ji přímo nepožaduje. Chceme být více hybatelem této oblasti než pouhým subjektem, který se snaží o co nejnižší ceny.“

Pavel Toman

spinner