Statistika

Během pěti let se zvýšil počet e-shopů v ČR o 80 procent

Během pěti let se zvýšil počet e-shopů v ČR o 80 procent

Podle aktuálních odhadů v České republice působí v České republice zhruba 37 tisíc internetových obchodů. Během posledních pěti let se jejich počet zvýšil o 80 procent. Z výzkumného projektu Fashion report vyplývá, že nejvíce e-shopů se zaměřuje na elektroniku včetně mobilů a počítačů, knihy, hračky, kosmetiku nebo klenoty. Lidé stále více preferují také módu. „Podle našich odhadů tvoří prodej módního zboží z celkových online prodejů aktuálně zhruba pět procent,“ uvedl Tomáš Hájek, výkonný ředitel Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ).

Tendence nakupovat oblečení a boty na internetu navíc podle něj stále vzrůstá. „Očekávám, že čísla porostou, protože lidé si zvykají na internetový prodej oblečení a obuvi. K tomu přispívají jak klasické e-shopy, tak kamenné obchody s online prodejním kanálem,“ dodal Tomáš Hájek.

Pokud jde o výhody on-line nakupování, zákazníci oceňují především pohodlný a rychlý nákup, dostupnost značek a nízké ceny. „Internetové prostředí je mnohem pružnější ve tvorbě cen než kamenné obchody. Kvůli tomu, že je na českém trhu velký přetlak různých e-shopů s oděvy a obuví, je také tlak na nízkou cenu vyšší. E-shopy jsou schopny snadno sledovat svou konkurenci a poté snižovat cenu. A vydělává na tom především zákazník,“ vysvětlil Michal Ježek, ředitel společnosti Karsa Technologies.

(čtk)

spinner