​Vláda se zavázala k další podpoře českého automobilového průmyslu

​Vláda se zavázala k další podpoře českého automobilového průmyslu

17.10. – Vláda chce dále posilovat konkurenceschopnost českého automobilového průmyslu a zachovávat jeho výsadní postavení jako jednoho ze stěžejních pilířů české ekonomiky. Vyplývá to ze společného memoranda, které podepsali zástupci české vlády a Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP.

„Za velký úspěch považuji to, že se za necelý rok podařilo rozvinout intenzivní a věřím v dlouhodobý dialog automobilového průmyslu se členy vlády a jejich ministerstvy s velmi konkrétním výsledkem, kterým je Memorandum a Akční plán obsahující 25 opatření na podporu rozvoje e- mobility, autonomního řízení a digitalizace v České republice,“ komentoval podpis memoranda prezident AutoSAP Bohdan Wojnar.

Výrazného pokroku se podařilo dosáhnout ve všech třech oblastech. Pokud jde o e-mobilitu, jedná se o rozšíření dosavadních aktivit a navázání na běžící Národní akční plán čisté mobility. Zásadní je také nastavení podmínek pro testování autonomních vozidel a zahájení činností v oblasti digitalizace. Nejde rozhodně o jednorázové prohlášení, dosažený výsledek a naplňování společných závazků budou koncem roku 2018 vyhodnoceny a v dalších letech počítáme s tím, že bude Akční plán dle nastupujících potřeb zavádění nových trendů pravidelně aktualizován. Součástí Akčního plánu jsou také nezbytné analýzy, které nám v budoucnu usnadní realizaci dalších potřebných opatření.

Sdružení automobilového průmyslu se bude i nadále velmi aktivně podílet na pokračování rozpracovávání konkrétních opatření směřujících k vytváření rámcových podmínek pro nástup elektromobility, konektivity, autonomního řízení, digitalizace, ale i dalších výzev obsažených v rozvoji Průmyslu 4.0. „Společným cílem Sdružení automobilového průmyslu a vlády je zasadit se o to,

aby v době, kdy na našem území dosahujeme historicky nejvyšších počtů výroby vozidel a navazujeme na bohatou tradici českého automobilového průmyslu, byly položeny základy pro jeho trvalou budoucí prosperitu a zachování zaměstnanosti v tomto odvětví,“ pokračoval Bohdan Wojnar.

Schválené Memorandum a Akční plán prý pomohou dobře připravit český automobilový průmysl na nadcházející změny, přispějí k udržení mezinárodní konkurenceschopnosti, posílení vzdělanosti a udržení zaměstnanosti v automobilovém průmyslu. Ten prochází s nástupem nových trendů dramatickými změnami a není jiné cesty, než je včas reflektovat v podmínkách České republiky. „Technologický pokrok spojený s nástupem alternativních paliv a vozidel s autonomním řízením, stejně jako plnění stále se zpřísňujících emisních limitů nelze zastavit, je třeba se na to průběžně připravovat stejně rychle, jako se na to připravují další země s rozvinutým automobilovým sektorem,“ řekl dále Bohdan Wojnar.

Automobilový průmysl zůstává nejdůležitějším odvětvím hospodářství České republiky a zaznamenává mimořádný růst, který se pohybuje výrazně nad růstem HDP a průmyslové výroby ČR. Podíl automobilového průmyslu na HDP v ČR dosahuje téměř devíti procent a podíl na průmyslové činnosti dosahuje 26 procent. Firmy automobilového průmyslu ČR dávají práci 150 tisícům zaměstnanců a v rámci celé české ekonomiky nepřímo zhruba 400 tisícům lidí.

(tj)

spinner