Škoda Holding převzala ČKD Vagonku

Škoda Holding/ČKD Vagonka

Škoda Holding, a. s., v druhé polovině ledna oficiálně převzala vedení ostravské společnosti ČKD Vagonka, a. s. Členy jejích statutárních orgánů se stali zástupci plzeňské Škody: novým předsedou dozorčí rady Jiří Zapletal (předseda představenstva a generální ředitel ŠH), místopředsedou Michal Korecký (místopředseda představenstva a ředitel pro rozvoj ŠH) a členem rady zastupujícím zaměstnance pak Petr Hanzelka. Do funkce předsedy představenstva byl jmenován Miroslav Kupec, který i nadále zůstává v pozici generálního ředitele ČKD Vagonka. Navíc se představenstvo rozšířilo o Zdeňka Majera z finančního úseku ŠH, uvedlo tiskové oddělení Škody Holding po převzetí ostravské firmy. ČKD Vagonka bude v rámci Škoda Holding součástí skupiny Transportation, která dále sdružuje společnosti Škoda Transportation, s. r. o. (dříve Dopravní technika), Škoda Electric, s. r. o. (výroba trolejbusů a kompletních pohonů), ruskou akvizici Sibelektroprivod (elektrické pohony) sídlící v Novosibirsku a Výzkum, vývoj a zkušebnictví kolejových vozidel (VÚKV). Škoda i nadále počítá s využitím loga ČKD na výrobcích Vagonky, a to především na těch trzích, kde je stále v povědomí – například v zemích bývalého SNS. Obě firmy již delší dobu spolupracují. Po společném vývoji a výrobě elektrické dvoupodlažní příměstské jednotky řady 471 v říjnu loňského roku uzavřely smlouvu o strategické spolupráci ve stěžejních oblastech vzájemného podnikání včetně výzkumu a vývoje nových produktů. Tato smlouva pro Škodu znamená nutnost dlouhodobých investic do plánovaných společných projektů, a proto se její vedení rozhodlo do Vagonky majetkově vstoupit. Kromě již dříve vytyčených bodů spolupráce (společný vývoj nových produktů, například nového typu příměstské vlakové jednotky, dodávky komponentů pro konečnou montáž, například jednotky řady 471 pro České dráhy, koordinace obchodních aktivit, spolupráce v oblasti nákupu a využití kapacit, zejména vývojových, konstrukčních a výrobních) dojde i ke spojení ve výrobě tramvají a příměstských vlakových jednotek. Stěžejním výrobním programem Vagonky v rámci skupiny Škoda bude i nadále projekt EJ 471 a motorové vozy a soupravy, na něž má Vagonka velmi dobré reference (například motorové vozy řady 810 a Dm 12). (jet) Škoda Holding se v současné době rozrůstá o další oborově blízké podniky, a to jak v České republice, tak i v zahraničí. Obě její hlavní součásti – Škoda Transportation a Škoda Power – těží z vlastního výzkumu a vývoje. V současnosti zaměstnává 4300 pracovníků. V roce 2003 utržila 11,2 mi- liardy Kč (z toho 70 procent činil export – především do zemí bývalého SNS) při provozním zisku 350 milionů Kč.

spinner