Nový náměstek na MD

Přípravu tendru na provozovatele mýta má řídit nový náměstek Votruba

Přípravu tendru na provozovatele mýta má řídit nový náměstek Votruba

PRAHA (9.4.) – Náměstkem ministra dopravy se k 7. dubnu stal bývalý náměstek ministryně pro místní rozvoj Ondřej Votruba. Na starosti bude mít sekci dopravních agend a informačních a komunikačních technologií. Potvrdil to mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. Starat se má rovněž například o problematiku mýtného včetně přípravy soutěže na nového provozovatele systému.

Zvýšení počtu náměstků ale není jedinou změnou ve vedení úřadu, ministerstvo plánuje přerozdělení sekcí mezi jednotlivé náměstky. „Chystáme organizaci na nové fungování služebního zákona," uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Nové rozdělení si chce podle něj úřad vyzkoušet s předstihem a eventuálně v něm ještě udělat nějaké změny. Konkrétní změny úřad zatím oficiálně nekomentoval.

O část agendy by měli přijít náměstci Kamil Rudolecký a Milan Feranec, které do úřadu přivedl Ťokův předchůdce Antonín Prachař. Druhý jmenovaný by se měl stát jakýmsi politickým náměstkem a mít na starosti vnitřní správu úřadu. Rudolecký, který v současnosti řídí například odbor infrastruktury a územního plánování, by měl po reorganizaci vést méně významné odbory letectví a kosmonautiky.

Kromě náměstků se personální změny v posledních dnech dotkly i ředitelů odborů. O místo přišli například šéfové odboru bezpečnosti Jiří Hříbal, odboru auditu a kontroly Ivana Kubaštová, plavby Katarína Koleničková, nebo šéf personálního oboru Jiří Kuchař.

Votruba vedl na ministerstvu pro místní rozvoj speciálně zřízenou sekci Veřejného investování. Před tím krátce řídil agenturu CzechInvest. Přechod Votruby na ministerstvo dopravy oznámil Ťok v polovině března, následně jeho práci na ministerstvu místního rozvoje zkritizovala ministryně Karla Šlechtová. Votruba jí údajně s rezignací jen o pár hodin předběhl, byla prý rozhodnutá jej z postu odvolat.

Tendr na provozovatele mýtného je problém, který se nepodařilo vyřešit řadě Ťokových předchůdců. Kvůli průtahům v přípravě soutěže nyní hrozí, že se tendr nestihne vypsat včas a stát bude muset prodloužit smlouvu se stávajícím provozovatelem, společností Kapsch bez soutěže. Už dříve ministr dopravy Ťok uvedl, že bude zřejmě nutné si od Kapsche „koupit čas“.

(čtk)

spinner