DN č. 17 - Mezinárodní kamionová doprava, Autobusy, Veřejná doprava, vychází 16.8., uzávěrka již 26.7.! 

BGL: Spolková rada ohrožuje bezpečnost na německých silnicích

BGL: Spolková rada ohrožuje bezpečnost na německých silnicích

11.8. - Německý svaz spedice a logistiky BGL ostře kritizoval Spolkovou radu za její postoj k návrhům Bruselu týkajícím se balíčku mobility. Zástupci spolkových zemí totiž odmítají podpořit záměr Evropské komise na přísnější regulaci provozu nákladních vozidel do 3,5 tuny, která se výrazně podílejí na dopravních nehodách. Tato kategorie v současné době nepodléhá striktní právní regulaci jako je tomu v případě kamionů. Autodopravci s dodávkami a lehčími nákladními vozy nepotřebují například licenci s dokladem finanční a odborné způsobilosti.

BGL upozorňuje na fakt, že v posledních letech na německých i západoevropských silnicích dramaticky vzrostl počet lehkých nákladních vozidel s kabinou pro spánek jednoho řidiče (tzv. Topsleeper) ze zemí východní Evropy. Řidiči těchto vozů působí během plnění zakázky dlouhé týdny či dokonce měsíce mimo svou domovskou zemi a tvoří nezaměnitelný kolorit dálničních odpočívadel. Rozhodnutí Spolkové rady nepodpořit přísnější celoevropský postup je podle názoru BGL jednoznačným přitakáním nejen sociálnímu dumpingu, ale také pokračování zbytečného výskytu unavených řidičů na silnicích.

Spolkový svaz spedice a logistiky naopak uvítal, že Spolková rada odmítla další uvolnění kabotáže, a to na 5 dnů v týdnu. BGL opakovaně vyzývá Spolkovou radu i spolkovou vládu, aby se v rámci jednání v EU zasadily o udržení současné úpravy, v nejlepším možném případě pak prosadily ještě snížení počtu dnů a zároveň stanovily i maximální měsíční hranici pro celou Evropskou unii. Němečtí dopravci se cítí být silně ohroženi levnější konkurencí z nových členských zemí.

(čtk)

spinner